Asya
Sendin yüreğimi yakan Asya
Yönün bana doğru bir baksa
Neden yüzünü çevirisin sen
Sen diyorsun gönlün az daha yansa
Ah yanıyorum söndür beni Asya
Yan diyorsun bana sen yan kolaysa
Her şairin gönlünde bir aşk vardır ya, hasret içinde yakar ya da kavuşmak bulmak için yollara hayaliyle düşer ve sonunda bulamaz ve hayallerde kalır aşkı, şair olur, yazdıkça ağlar, yüreği kanar. İşte şairimizde bu durumda olsa gerek.
GİRİŞ
Giriş kapısı şairimize kapalı, yoksa kapıdan içeriye girip sevdiği Asya’ya ulaşırdı. Kısmet diyelim, başka ne diyelim ki?
BİÇİMİ
Biçim yönünde hasretin buram buram kokan yakan ateşinin yanık kokusu şairin yüreğinden bize doğru gelmektedir. Biçimden çok şair, içimden geçenleri okuyun dercesine haykırmaktadır lakin duyanı yok!
SEÇİM
Şiirin duygu ve temasından aşkın seçimini yapan şairimizin kıvranarak yazdığı belli oluyor.
AHENK UNSURLARI
RİTİM
Şiirde ritim olarak şairin kalp atışlarını, hüzünlü gözyaşlarının mısralara damladığını görüyoruz.
ÖLÇÜ
Ölçü olarak şiirde bir ölçü yoktur. Şairin zaten dünyası darmadağınık iken ölçü ile uğraşacak hali kalmamıştır, bir an önce Asya’sına kavuşmayı beklemektedir.
KAFİYE
Fena değil.
REDİF
Asya
Baksa
Yansa
Birbiriyle uyumlu redifler şairin yanmakta olan durumunu gösterse de Asya’m gel diye çağırsa da bunun bir faydasının redifle olmadığı aşikâr iken rediflerle uğraşmayı es geçen şairimiz, hasretin dağlarını aşmanın peşindedir.
NAZIM ŞEKLİ
Olanları hazmedemeyen şairin çırpınışlarını görebilmekteyiz.
GELİŞME
Hiçbir gelişmenin gerçekleşmemiş olmasını okurken biliyoruz. Gelişme, gülüşme ile buluşunca gelişme ve ilerleme oluyor. Burada bu mevcut değildir.
HECE ÖLÇÜSÜ
Karışık duyguların etkisinde kalan yazarımız karışık ölçü ile yazmıştır.
UYAK DÜZENİ
aaba
BAKIŞ AÇISI
Şairin yazarken pek bakış açısının olmadığı kanaatindeyim, sıkışmış kalmış haliyle ancak bakışı bu kadar olur.
ANA KONUSU
Şairin anasının bu şiirle ilgili söyleyeceği bir şey yoktur çünkü haberi daha yoktur. Eğer haberi olsaydı isteme, nişan, kına, düğün konusunda bir katkısı olurdu.
BABA KONUSU
Baba konusuna şimdiye kadar değinen olmamıştır. İlk defa ben değineceğim bu konuya ilk defa ilklerin yorumcusu olarak. Baba, evin geçim derdinde iken şair oğluna evladım gel seni sanayide bir tamirciye vereyim. Bir meslek, hatta altın bir bilezik koluna tak, demesine rağmen şair oğlu bundan kaçarak Asya’nın peşine düşerken babasının bu aşktan haberi yoktur. Olsa bile iş güç sahibi olmayan oğluna gidip kızı isteyerek sefil kalmasına izin vermez.
İÇERİK YÖNÜNDE ZENGİNLİĞİ
İçerik yönünde zenginliği aşktır, bunu da görüyor ve okurken hissediyoruz yani.
DIŞTAN İÇE YANSIMALAR
Aşkın içteki heyecan ve coşkulu yansıması, şairin dizelerle bize bunu söylemesi… İçten dışa vuran yansımaların ışığında aydınlanarak aşkla aydınlandığımız kesin.
SONUÇ
Sonuç olarak şair Asya’nın peşini bırakmayacağı kesin iken bu aşktan ona bir umut var mı, onu da ileride göreceğiz, selamlarımla.
Mehmet Aluç
2021-12-13T17:45:48+03:00Kararsız kaldın ise bir daha okumanı tavsiye ederim kardeşim,selamlarımla.
Mısra Ergök
2021-12-13T14:59:56+03:00Yani iyi mi, kötü mü karar veremedim ama ilginç olmuş. :)