Bölüm 1 Karanlık Çağ (3)
Yasak Kibir ile Nefretin İmkana girmesini ve hangi parçanın üzerine çullandığını idrak edemediği için onlara yaptırım uygulayamadı. Bilinç bu durumdan oldukça şikayetçiydi ve Yasağın da açığını fark etti. Bunun üzerine düşündükçe düşündü ve bir sonuca varamadı. Bu sırada İmkandan uzaklaşan parçalar planın başarısızlığını düşünmeye başladı. Nefret Kibre duyduğu şiddete mani olmaya çalıştı çünkü hala ona ihtiyacı olduğunu düşünüyordu.
Kibir bir süre düşündükten sonra konuşmanın tek başına yeterli olmadığını fark etti. Düşüncenin diğer parçalar tarafından anlaşılması gerekiyordu. Bunun için iki somut parça olması gerektiğini düşündü. Nefret ile bu durumu paylaştı. O da tekrar İmkana girmeyi göze almak için daha güçlü düşüncelerin olması gerektiğini ifade etti. Bu karşılıklı ifadeler yan yana dizilen parçaların doğal tepkimeleriydi ve somut bir anlam ifade etmiyordu. Bunu fark eden Nefret, parçaların biçimsiz şekillerden ibaret olduğunu, konuşmak ve anlaşılmak anlamının somutlaşması için kendilerinin somut birer varlık olmaları gerektiğini düşündü. Kibre bunu açıkladığında o aslında kendisinin bunu düşündüğünü ifade etti ve Nefret ile İntikama büyüklendi. Bu iki parçanın şekilleri kaskatı kesildi. Sabır yakınlarında olmamasına rağmen Kibrin bu ifadesi karşısında karşılık vermediler.
Bilinç işleri soyut bir anlam olan düzen adı altında yönetiyordu. Bir düşünceden ibaret olduğu için parçalar arasında ifade edilemiyordu. Bu yüzden düzenin varlığını somutlaştırmak istedi ve bununla alakalı İmkanda çalışmalar başlattı. İmkan hali hazırda Bilinç evinin düzenini anlamlandırıyor yalnızca somutlaştıramıyordu. Bilinç ilk girişiminde başarısız oldu; İmkan hiçbir şekilde düzeni somutlaştıramadı. O, eksik olan düşüncelerini gözden geçirdi ve Kibrin plan ifadesini kullanmayı düşündü, anlamlarını bir araya getirdi. İmkanın bir türlü başarılı olamamasından dolayı kendi yapay parçasını kullanmaya karar verdi. Yasak yalnızca İmkana müdahale edildiği zaman harekete geçtiği için onu tekrar anlamlandırmaya çalıştı.
Bilincin Yasak üzerinden düşündüğü bu yeni anlam Yasağın tüm bilinç evine yayılması ve parçaların aralarında düşünce alışverişinin önlenmesiydi. Parçaların ifadelerini doğal olarak birbirine aktarması özellikle Kibir ve Nefretin İmkana girmesinden dolayı anlam kazanmaları sayesinde aralarındaki düşünce alışverişi Bilincin işlerini tehlikeye sokuyordu. Bu işlerin en kıymetlilerinden biri İmkanın algı adında soyut bir anlam üretmesiydi. Bilinç bu anlamı diğer bütün parçalardan gizliyordu. Yasağı da tekrar imkana soktuğunda algı ile ilgili bütün işleri durdurdu. Korkunun kendisinden uzak olmasına rağmen Yasağın algılama anlamını kazanmasından ve onda diğer parçalardan hatta kendisinden bile daha üstün düşünce yapısı oluşturacağından korktu. İmkanı Yasak içerideyken çalıştırdı ve ona anlamlar yükleneceğini bekledi. Yasak imkandan çıktığında bir değişiklik yok gibiydi. Şekilsiz görüntüsü İmkanın etrafındaydı. Diğer parçalar da Yasağın İmkandan çıkışına aldırış etmediler. Bilinç, başarısızlığını ve nerede hata yaptığını düşünmeye başladı.
Konuşmak ve anlaşılmak bütün parçalar arasına yayıldı fakat hiçbiri ne anlam ifade ettiğini kavrayamadı. Nefret ile Kibir iki gruba ayrıldı. Kibir Merak ile Güveni yanına alarak diğer parçalara konuşmak anlamını ifade etti ve kendilerinin şekilsiz biçimlerden ibaret olduğunu aktardı. Onlar, ne yapmaları gerektiğini kavrayamasalar bile Merak ve Güvenin etkisiyle Kibri onaylama eğilimi gösterdiler fakat Kibir bunun yetersiz olduğunu anladı. Aynı zamanda Nefret de İntikam ile kalan diğer parçalar üzerinde etkisini gösteriyor anlaşılmanın önemini ifade ediyordu. Nefret düşüncesini aktarırken Sevgiyi fark etti. Kendisinden yoksun olan bu parça karşısında hiçbir şey düşünmedi. Özelliğini ve düşüncesini diğer parçalar üzerinde yaymaya devam etti.
Bu girişim karşısında Bilinç endişeyi duyguya yollayarak acilen buluşma talep etti. Duygu bu talebi geri çevirerek Endişeden bilincin yanına gitmemesi için ifadede bulundu. O yine de Bilincin yolunu tuttu. Yasak sadece Bilince özgü olduğundan dolayı ona karşı bir yaptırım uygulayamadı. Bunun yanı sıra Endişe Bilincin yanında epeyce durduğundan ona alışmıştı.
Duygu ana parça olmasına rağmen Kibir ve Nefret dışında diğer parçalar kadar olmasa da düşünceden ve anlamdan yoksundu. Yalnızca bu yoksunluğu idrak edebilecek ve Kibirle Nefretten yardım isteyebilecek kadarına sahipti. Etrafta dolanan Kaygıyı Kibre buluşmak için ona doğru yönlendirdi.
Kaygı Kibrin yanına vardığında yanında Nefret ve İntikam da vardı. Duygunun kendisi ile buluşmak istediğini ve ona ihtiyacı olduğunu aktardı. Şaşkınlık hep bu parçalardan uzaktı fakat etkisine yine de uğradılar. Kibir aniden düşüncelere daldı ve İmkana ilk girdiği vakit Duygunun kendisine takındığı durumu anımsadı. İlk kez intikamın gücü her yerini sarmıştı; Duygunun bu ihtiyacı karşısında nasıl bir tutum takınacağını düşündü ve ondan bir şey istemesi gerektiğini anladı. Bunu Nefret ile paylaştı ve yeni bir anlam olduğunu ifade etti. Bu anlama menfaat adını verdi.
Kibir, Nefret ve İntikam üçü birlikte Duygunun karşısındaydı. Duygu, Endişenin Bilincin yanından kurtulması için onlardan yardım istedi. Kibir, Nefret ve İntikamı umursamadan Endişeyi bilincin yanından ayrılması için bir plan yapacağını aktardı. Fakat karşılığında Duygudan yeni bir parça kopartmasını talep etti. Bu parça Merak ile bir araya geldiğinde diğer parçaların üzerinde yeni bir anlam oluşması gerektiğini aktardı. Bu anlama tesir adını verdiğini aynı zamanda yeni anlamların somutlaştırılması için parçalar üzerinde istek oluşturacağını ifade etti. Duygu şüpheyle sarsıldı fakat Kibrin istediğini geri çevirmedi. Bunun üzerine bu parçayı koparacağını bu sırada Kibirden Endişenin Bilincin yanından ayrılması için planı hemen oluşturması gerektiğini ifade etti.
Kibir, nefret ve intikam Duygunun yanından ayrıldıktan sonra o yeni bir parça koparttı. Bu parçayı ikiye böldü; birine Şevk, diğerine ise İrade adını verdi. Şevkin parçalar üzerindeki tesirini İrade parçası durduracaktı. Bu iki parçayı kendisinden koparttığı için gücü hayli azaldı.
Kibir planı düşünürken Heyecan konuşmak anlamının ne ifade ettiğini kavramak için onun yanına geçti. Kibir anlamından bahsetti. Heyecanın anlamdan yoksun olması konuşmak anlamanı kavrayamamasına neden oldu. Bunun karşısında Kibir, Heyecana anlamdan yoksun olduğu için kavrayamadığını, konuşmak ve anlaşılmak anlamları, anlam kazanmak ve onu aktarmak için oluşan düşünceler olduğunu aktardı. Bu anlamı kazanmak için diğer parçaların da yardımına ihtiyacı olduğunu özellikle Endişenin Bilincin yanından ayrılması taktirde kendilerine büyük yardımları olacağını ifade etti. Heyecan bu ifade karşısında da hiçbir şey anlamadı. Fakat endişenin Bilincin yanından ayrılması için Kaygıdan yardım alınabileceğini, Kaygı ile Endişenin bir araya geldiğinde kendisinden koparttığı iki parçayı onlara verdiği için heyecanlanacaklarını ve Endişe, Kaygının karşısındaki heyecanı karşısında bilincin yanından uzaklaşabileceğini aktardı. bu ifade karşısında bu kez heyecan Kibri adeta sarstı ve Kaygıyı aramaya koyuldu.
Nefret kendi ifadelerini Bilinç evinde yayarken Şevk ile karşılaştı. Şevkin karşısında bütün düşüncelerinden arındığını ve diğer parçalara ne ifade edeceği idrak edemedi. Anlamı kazandığından beri ilk kez böyle bir şey ile karşılaşıyordu. Bunun yeni bir anlam olduğunu kavradı ve ismine unutmak adını verdi.
Şevkin karşısındaki gücün tesirinden kurtuldu ve Kibrin yanına geçti. Kibir o sırada kaygı ile meşguldü ve Merak tek başına dolanıyordu. Nefret merak ile tekrar Şevkin yanına geçti. Merakın gücü, Şevkin tesiri ile diğer parçalara imkana girilmesi ve kendileri gibi anlam kazanmaları gerektiğini aktardı. Konuşmak ve anlaşılmak anlamları sayesinde şekilsiz görüntüleri somutlaşacaktı. Merak, görüntülerinin nasıl olacağını ifade etti. Bu ifade karşısında Nefret şaşkınlığını gizleyemedi ve bunu daha önce düşünmediğini fark etti.