Argo Dilin Ağırlığı ve Karakter Dinamikleri
Film, genel olarak argo ve küfürlü dilin ağırlıklı olduğu bir atmosfer sunuyor, bu nedenle ailecek izlenmeye uygun değil. Kadın ve erkek organlarına yapılan küfürlü vurgular öne çıkıyor.
Zafer Karakterinin Geri Planda Kalışı
Zafer karakterinin Atakan'a göre arka planda kaldığı eleştiriliyor, ancak kısa repliklerle iyi geliştirildiği belirtiliyor.
Serbest Karakteri ve Aile İçi Dinamikler
Serbest karakteri, aile içindeki her hareketinin gözler önünde olduğu ve bu nedenle sürekli kusurlu olduğu vurgulanıyor. Ayrıca, operasyon öncesi abilerinden yardım istemesine rağmen alamadığı için bastırılmış duygularıyla başa çıkmak zorunda kalır ve bu durum ailesini sıkıntıya sokar.
İlhami ve Lüks Takip
İlhami karakterinin görev adamı olmasına rağmen Gazanfer'in verdiği görev bilinci nedeniyle takip sırasında bir restoranda sadece adamı izleyerek geri kalan her şeye algılarını kapatması lüks takip masrafına katlanması aile içinde sorunlara yol açar.
Begüm Karakteri ve Agresif Portre
Begüm karakterinin hamile olmasına rağmen çok agresif gösterildiği eleştiriliyor, ancak biraz hava da kaldığı düşünülüyorum
Öne Çıkan Karakterler: Şenol, Serhan ve Oktay
Şenol'un filmde farklı bir hava kattığı ve başarılı bir şekilde izleyiciye hissettirdiği belirtiliyor. Serhan karakterinin hikaye içinde kritik noktalarda yer aldığı ve önceki seriden farklı olarak baba figürü eklenmesinin etkili olduğu çok net şekilde görülmekte. Oktay karakteri ise karar alma süreçlerinde kararsız kaldığı için kardeşlerini çok eleştirmekte hep bir Gazanfer babanın verdiği görevleri hatırlatıcı ve kardeşlere durum ciddiyetini aşılama çabası içerisinde geçmekte
Açılış ve Kapanış Bütünlüğü
Film, açılış ve kapanış sahnelerinde başarılı bir bütünlük yakalıyor. Ancak, kapanış sahnesinde duygu geçişlerinin fazla olduğu ve bu durumun seyirciye geçişi zorlaştırdığı görülmekte sanki senaristler şöyle mi böyle olsun derken net bir görüş ve bakışı yansıtamamışlar bence kapanışta ayrı ayrı oyunlar görülmekte Gazanfer duygusallıkla kenara geçerken kardeşlerin kavga ile adamın son vasiyetini yerine getirmesi bir bütünlük içerisinde sanki Yeşilçam filmlerinde kavga edilse de aile aile içinde bütün olarak gösterilmiş gibi ancak film sonu kararsızlıkla net vurgulanamamış
ancak film içerisinde arka planda belli yerlerde operasyonlar ve kavgalarda nostaljik Yeşilçam müzikleri kullanılmış çok uyum içerisinde seyirciye o komiklik, neşe geçiyor.