Yıkıldı bu şehrin duvarları biliyor musun?
En yükseğine çıktım şehrin bir akşamüstü…
Asumana ses ettim, esen yele ses ettim
hiç duymadığım kadar senin tarifindeydi sessizlik
sen gittiğinden beri...
Öfkem avucumda ter olmuş gözlerin hangi ruhsuzda can bulmuş
Bir âh u vah mı şimdi asırlardan kalma yük
Ki söylerim, hasretim... kan dolu bu gözlerim
sen gittiğinden beri...
Bir ayrılık türküsü şimdi çıkmaz vakitlerde
Senden kalmayanlara söylenir durur
bizi de yazarlar eski defterlerin son hanesine
ve imkan yoktur masmavi hayallere
Sen gittiğinden beri...
Bir ‘ah’ etsem yıkılır o heybetli dağlar.
Bakma sessizliğime, içimde kopan ne vaveylalar var.
Hasretim! sefandan çok ettiğin cefan var.
Her şeye rağmen gece-gündüz yolunu izleyenler var.
Sen gittiğinden beri…
Nereye sığar hasreti yük edinmiş biçare bedenim?
Nerede sabah eder söyle, Kerem gibi gezen meftun halim?
Saymıyorum ölüp ölüp dirildiklerimi.
Saymıyorum verdiğin sözleri,
Zira biliyorum durmuyor sözünde hiçbir zalim.
‘Vah’ olsun bana ki bir benmişim sevdanın yetimi.
Sen gittiğinden beri
Küskünüm şimdi güne, aya, yıla, zamana…
Yüzümü yine döndüm ölü gibi yatan şu Marmara’ya
Dilimde hüzzam makamından bir parçayla sesleniyorum sana.
Sen gittiğinden beri.
Ve masada duran son sigaranın ateşidir senden miras kalan bana.
Bu şehir hasta, bu şehir karanlık, acı kusar köşe başları,
bir umut bekçisi, bir inandırılmış asker…
Yaşamak daha bir zor şimdi bu şehirde
Ve yeniden sevebilmek; bir bakışta
ölümsüzlüğe kanmak gibi kolay değil artık
Sen gittiğinden beri...
Doğukan Yaşin
2020-10-21T03:04:16+03:00Tavsiye ve önerin çok kutsal, teşekkür ederim. :)
Muhammed Dalpalta
2020-10-21T00:52:30+03:00Doğukan, şiir hoş ve anlamlı. Biçim olarak ele aldığımızda da çok göze batan bir şey yok. Ancak bir okur olarak tavsiyelerde bulunmak istiyorum. Öncelikle kafiye ve ses benzerliklerini dize sonuna bırakmadan dizenin geneline yayman daha akışkan bir okuma deneyimi sağlar. Ayrıca bir iki dizede iki kafiye yapmışsın bir dize sonu bir dize ortası olmak üzere. Yani tavsiyemin gerçekleşme ihtimalinin farkındayım. Son olarak şiirinin iç dinamikleri bence ara sıra yüksek perdeden dizeler gerektiriyor. Tam bölüm bitti derken atılacak bir neşter şiirin gücünü çok arttırır.