Yedi-Se7en filminde bütün plana hakim ve duygu durumu değişmeyen soğukkanlı bir katil var. Planı bilmeyen dedektifler var. Brad Pitt'i gördüğümüz her yerde sallanan kamera var. Kevin Spacey gördüğümüz yerde ise tripod üzerindeyiz. Bu biçimsel tercihi karakterlerin duygu durumuyla ilişkilendiriyor.


Neden ikisini tercih ediyor?

Motived kamera (irade sahibi kamera) kuralına uymak için yapıyor. Kamera bütün hareketini kompozisyon içindeki sahnenin özüne göre tasarlıyor.


Final sekansında extreme wide (aşırı geniş) çekim ölçeği var. Trafolar var, bu da tansiyon demek ve saklanmış 7'ler var. Bu da 7. günaha (cinayet) ilerlediklerini gösteriyor.


Brad Pitt ve Morgan Freeman, aynı kadraj içinde doğrudan yer almıyorlar. Çünkü anlaşamıyorlar. Aynı kadrajda gördüğümüz yer uzlaştıkları, beraber çalışmaya başladıkları andır.


Yedi-Se7en dedektiflik hikayesi olduğu için renk skalası olarak başta soğuk renkler, son karede ise sıcak renkler var. Bunu yönetmen David Fincher banyo süresinde yapıyor.